تمرین اول: برای تقویت اراده تان تمرین تدریجی داشته باشید.

انجام کارهایی که می دانید برایتان مفید است اما تا به حال به خاطر تنبلی به سراغ آن ها نرفتید می تواند یک تمرین تدریجی اراده باشد.
مثلا روزانه بیست دقیقه ورزش کنید، یک رژیم غذایی سالم بگیرید، صبح ها زود از خواب بیدار شوید و یا مثلا چربی های اضافی را از غذای روزانه تان حذف کنید‌.انجام این کارهای به ظاهر کوچک می تواند به شما ثابت کند که شخص با اراده ای هستید و از عهده انجام هر کاری بر می آیید.

 

تمرین دوم: هدف گذاری و برنامه ریزی را فراموش نکنید.

افرادی که برای انجام کارهای روزانه شان برنامه ریزی دارند و اهداف مشخصی برای خود تعیین کردند، نسبت به کسانی که اعتقاد دارند هر چه پیش آید خوش آید، افراد با اراده تری هستند و موفق تر عمل می کنند.

اگر شما هدف هایتان را تعیین کنید، به خوبی متوجه می شوید که باید به کدام سمت حرکت کنید و احتمالا می توانید مشکلات و موانع احتمالی را بررسی کنید. در این صورت مانع ها نمی توانند شما را از حرکت باز دارند.

اما وقتی ندانید دقیقا کدام سمت می خواهید بروید، با هر مانعی که رو به رو شوید، خیلی زود تسلیم می شوید و ترجیح می دهید کار را رها کنید و ادامه ندهید.

سعی کنید برای خودتان نقشه راه دقیقی طراحی کنید و همه جوانب ممکن را مورد بررسی قرار دهید.

کشتی که نداند به کدام سمت می رود، در دریا سرگردان خواهد ماند. وقتی شما هم ندانید دقیقا باید به کجا بروید، در این حالت اراده کردن بی معنی است.

وقتی هدفی و رویایی در سر دارید، سعی کنید در مورد آن مثبت باندیشید و برنامه راه برای آن طراحی کنید. هدف تان را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و وقتی در هر بخش توانستید موفق شوید برای خود جایزه ای در نظر بگیرید.

این جایزه به سلیقه و علایق شما بستگی دارد و می تواند خوردن غذا و خوراکی، خرید لباس، بازی با پلی استیشن و یا هر کار دیگری باشد که به آن علاقه دارید. این موفقیت ها باعث تقویت اراده شما می شوند و محرک خوبی برای ادامه دادن خواهند بود.

فراموش نکنید سرنوشت شما به دست خودتان ساخته می شود

در عمل برای ساختن اراده پولادین چطور از راز والتر استفاده کنیم؟

اگر فروشنده هستید و از شنیدن جواب “نه” خسته و درمانده شدید برای اینکه به فروش ادامه دهید و تسلیم نشوید، فقط باید در خیالتان تصور و تجسم کنید از مشتریان جواب “بله” گرفتید، این تصویر، به شما احساس خوبی میدهد و باعث میشود نیرو برای ادامه مسیر داشته باشید.

اگر میخواهید برای امتحانات آخر ترم دانشگاهتان درس بخوانید و هیچگاه نتوانسته اید بر قدرت اشتیاق طفره از درستان غلبه کنید، کافیست تصور کنید نتایج امتحانات تان تماما مثبت هستند، درس مورد نظرتان را دوست دارید و خیلی راحت به سوالات جواب میدهید. این تصویر به شما کمک میکند راحت تر بخواهید درس بخوانید و تنش کمتری حین مطالعه داشته باشید.

اگر میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و از شغل کارمندی استفعاء دادن هراس دارید، تنها کاری که باید بکنید تجسم کسب و کاری است که دارید و آنرا اداره میکنید. این تصویر به شما نیرویی میدهد تا نه با فقط با قدرت اشتاقبلکه به کمک قدرت اشتیاق و اراده بخواهید برای راه اندازی کسب و کارتان اقدام کنید.

 

جانت را کنار بگذار و با شجاعت، به پیش برو!

 

Categories:

Tags:

Comments are closed

غلبه بر تنبلی و بی حوصلگیهفته چهارم

1 – توجه کردن را تمرین کنید.

2 – شروع به زندگی کردن در زمان حال کنید.

3 –  تصمیمات به جا و پر ارزش گذشته‏ خود را به یاد ‌آورید و توجه کنید که چون گذشته براى انجام دادن کارهاى مهم آمادگى دارید.

4 – به طور مستمر و منظم ورزش کنید.

5 – صبح روز تعطیل باید بیرون بزنید.